loading...

iranweb

بازدید : 211
11 زمان : 1399:2

بررسي تخصصي Galaxy Watch Active 2


سامسونگ با معرفي نسخه جديد از ساعت‌ مچي هاي هوشمند خودش نشان داد كه براي حضور در اين بخش از محصولات پوشيدني برنامه‌ريزي‌هاي بلند مدتي انجام داده و قصد دارد به مهم‌ترين بازيگر اين عرصه تبديل شود. گلكسي واچ اكتيو 2 ويژگي‌هاي جذابي در خودش دارد كه مي‌توانيم به راحتي آن را جزو ساعت‌هاي هوشمند جذاب بازار بدانيم.

دنياي گجت هاي پوشيدني هر روز پيشرفت بيشتري مي‌كند اما ساعت‌هاي هوشمند چندان نتوانسته‌اند جايگاه مناسبي ميان كاربران پيدا كنند البته به جز اپل واچ كه كاربران آيفون هيچ راهي به جز آن براي استفاده از يك ساعت هوشمند ندارند. اندرويدي ها با فروغ زيادي مواجه نشدند اما برندي مانند سامسونگ دست از تلاش براي بهبود عملكرد ساعت‌هاي هوشمند خودش برنداشت تا اينكه امروز شاهد اين هستيم كه گلكسي واچ اكتيو 2 معرفي و عرضه شده كه پتانسيل اين را دارد تا بتواند لقب بهترين ساعت هوشمند اندرويدي را از آن خودش كند.

طراحي

همانند بيشتر ساعت‌هاي هوشمند طراحي اين ساعت دايره‌اي در نظر گرفته شده كه ظاهري شبيه به ساعت‌هاي كلاسيك را برايش به همراه آورده است. اين ساعت از دو بخش تشكيل شده يكي هسته اصلي كه در حقيقت مغز دستگاه است و ديگري دو بند كه با كمك پين به اين هسته اصلي متصل شده‌اند.

جدا كردن بندها اصلا كار سختي نيست و با كشيدن پين‌ها به يك سمت به راحتي مي‌توانيد آن‌ها را جدا كنيد و از بندهاي متنوعي كه برايش در نظر گرفته شده استفاده كنيد تا اين ساعت را با استايل خودتان ست كنيد.

اين ساعت هوشمند از نظر اندازه در دو نسخه عرضه مي‌شود يكي نسخه 40 ميلي‌متري و ديگري نسخه 44 ميلي‌متري. نسخه‌اي كه در اختيار ما قرار دارد 44 ميلي‌متري است كه بندي نرم و نارنجي رنگ همراهش است. بدنه دستگاه از آلومينيوم ساخته شده كه جنسي بسيار خوب و در خور توجه دارد. در لبه سمت راست ساعت دو كليد ديده مي‌شوند كه كليد بالايي براي بازگشت به عقب است و كليد پاييني براي رفتن به صفحه اصلي و به علاوه مي‌توان از آن براي باز كردن ليست برنامه‌ها هم استفاده كرد. در قاب پشتي هم كه بخشي از آن از شيشه ساخته شده سنسورهاي ضربان قلب قرار گرفته‌اند.

بين دو كليد فيزيكي روي بدنه دستگاه سوراخي را مي‌بينيم كه در اصل ميكروفون دستگاه است و در سمت چپ هم سوراخي ديگر ديده مي‌شود كه اسپيكر است. حضور اين اسپيكر و ميكروفون نشان مي‌دهد مي‌توانيد بدون اينكه بخواهيد از گوشي هوشمند خودتان استفاده كنيد با كمك اين ساعت با كسي كه با شما تماس مي‌گيرد از طريق ساعت صحبت كنيد.

وزني زيادي براي اين ساعت هوشمند در نظر گرفته نشده و خيلي راحت روي دست قرار مي‌گيرد و به هيچ عنوان حس بدي به آن پيدا نمي‌كنيد. در كنار اين‌ها، ساعت اندازه مطلوبي هم دارد و از نسل‌هاي قبلي بسيار بهتر و خوش ساخت تر است.

Galaxy Watch active 2 به IP68 مجهز است كه نشان مي‌دهد در برابر آب كاملا مقاوم است و مي‌توانيد به راحتي در محيط‌هايي مانند استخر از آن استفاده كنيد.

خبري از بزل فيزيكي چرخشي براي اين ساعت هوشمند نيست اما سامسونگ فكر ديگري كرده تا اين مفهوم كاربردي از ساعت‌هايش حذف نشود. در عوض بزل چرخشي فيزيكي از بزل لمسي استفاده شده كه به همان خوبي كار مي‌كند در عين حال كه ظاهري نامناسب را براي ساعت به وجود نياورده است.

صفحه نمايش

همان‌طور كه گفتيم گلكسي واچ اكتيو 2 در دو نسخه عرضه مي‌شود كه از نظر اندازه با هم فرق دارند. همين امر سبب شده تا اندازه صفحه نمايش هم در دو نسخه با هم تفاوت داشته باشد. در نسخه 40 ميلي‌متري صفحه‌نمايشي با اندازه 1.2 اينچ در قاب جلو قرار گرفته و در نسخه 44 ميلي‌متري اندازه صفحه نمايش برابر 1.4 اينچ است.

در هر دو نسخه جنسي كه براي صفحه نمايش در نظر گرفته شده سوپر امولد است و رزولوشني برابر 360 در 360 پيكسل دارند. روشنايي صفحه نمايش بسيار خوب است و امكان اين را داريد كه به صورت دستي ميزان روشنايي را تغيير دهيد. علاوه بر نور خوب كيفيت قابل قبولي هم براي اين صفحه در نظر گرفته شده و مي‌توانيد در محيط‌هايي كه نور زياد است مانند محيط بيرون در هنگام ورزش كردن به راحتي تمامي محتواهايي كه روي صفحه در حال پخش هستند را ببينيد و بخوانيد.

سرعت پاسخگويي به لمس نيز در اين گوشي بسيار زياد است و مي‌تواند در كمترين زمان ممكن به فرمان شما پاسخ دهد كه اغلب اين مشكلي بزرگ براي صفحه نمايش‌هاي كوچك است اما در اين ساعت هوشمند كوچك‌ترين جزئيات هم روي صفحه به راحتي لمس مي‌شوند.

نرم افزار

نرم افزار اين ساعت هوشمند اندرويد نيست و سامسونگ از نرم افزار اختصاصي خودش با نام تايزن براي آن بهره برده. ظاهر نرم‌افزاري دستگاه از 4 بخش تشكيل شده.

بخش اول همان صفحه اصلي است كه ساعت را نشان مي‌دهد كه مي‌توانيد از تعداد بي‌شماري واچ فيس كه در بازار گلكسي استور قرار دارد براي تزئين اين بخش استفاده كنيد.

بخش دوم نوتيفيكيشن ها را به شما نشان مي‌دهد كه با كشيدن انگشت به سمت راست روي صفحه اصلي نمايان مي‌شوند و تمام نوتيفيكيشن‌هاي خودتان را اينجا مشاهده مي‌كنيد و مي‌توانيد هر كدام را كه خواستيد پاك كنيد.

بخش سوم با كشيدن انگشت به سمت چپ روي صفحه نمايش ظاهر مي‌شود و در حقيقت ويجت ها هستند. در اين بخش مي‌توانيد دسترسي سريع به برنامه‌هاي نصب شده روي ساعت داشته باشيد كه ويجت مخصوص آن را در اينجا قرار داده‌ايد. امكان اضافه و حذف يك ويجت خاص هم وجود دارد.

در نهايت بخش چهارم تنظيمات سريع است كه با كشيدن انگشت به سمت پايين روي صفحه نمايش در صفحه اصلي نمايان مي‌شود. در اين بخش كه خودش از چند صفحه تشكيل شده مي‌توانيد دسترسي سريعي به تنظيمات مهم داشته باشيد و بدون اينكه به تنظيمات مراجعه كنيد آن تنظيم خاص را اعمال كنيد.

روي نرم افزار اين ساعت هوشمند تكيه زيادي به طراحي گرد ساعت شده است و همه چيز بر اين اساس طراحي شده. برنامه‌هاي نصب شده روي ساعت روي يك دايره به نمايش گذاشته مي‌شوند كه با كشيدن انگشت روي لبه صفحه نمايش مي‌توانيد اسكرول انجام دهيد.

هيچ مشكلي با نوتيفيكيشن ها فارسي روي گلكسي واچ اكتيو 2 نداريد. امكان پاسخگويي به صورت متن آماده و يا شكلك از طريق ساعت در اين بخش وجود دارد و البته مي‌توانيد پيامي را با كشيدن حروف روي صفحه تايپ كنيد اما تنها پشتيباني از زبان انگليسي وجود دارد.

چند حالت براي دريافت نوتيفيكيشن روي اين ساعت وجود دارد. حالت ويبره، حالت صدا و ادغام اين دو حالت. قابليت‌هاي متنوع و كاربردي‌اي هم در اين محصول هوشمند ديده مي‌شود. يكي از اين قابليت‌ها كنترل دوربين گوشي از طريق صفحه نمايش ساعت است كه به شما امكان مي‌دهد اگر از راه دور مي‌خواهيد با گوشي عكس بگيريد بتوانيد كنترلي آسان توسط ساعت روي منوي دوربين و عكس انداختن داشته باشيد.

براي كليد Home قابليت تعريف وظيفه‌اي متفاوت با دو بار فشار دادنش را داريد كه مي‌توانيد اين وظيفه را در بخش تنظيمات مشخص كنيد.

حالت نايت مود به شما امكان مي‌دهد زماني كه قصد خوابيدن داريد تمام اعلان‌ها قطع شوند و ساعت در حالت خواب قرار بگيرد. در اين حالت روي صفحه مشكي با فونتي بزرگ زمان به شما نشان داده مي‌شود تا اگر در تاريكي خواستيد زمان را بدانيد مشكلي براي مشاهده نداشته باشيد؛ به علاوه با فعال شدن اين حالت ساعت شروع به بررسي وضعيت خواب شما مي‌كند.

سخت‌افزار

براي اين ساعت چيپست ساخت سامسونگ با نام اگزينوس 9110 به كار گرفته شده. اين چيپست پردازنده‌اي دو هسته‌اي داخل خودش دارد كه هسته‌هاي آن فركانسي برابر 1.15 گيگاهرتز دارند. حافظه رمي كه روي اين چيپ قرار گرفته 768 مگابايتي است كه البته در نسخه LTE اين حافظه رم برابر 1.5 گيگابايت در نظر گرفته شده. حافظه داخلي هم برابر 4 گيگابايت است كه مي‌توانيد از آن براي ذخيره سازي موزيك و تصاوير استفاده كنيد. با كمك اين سخت افزار مناسب و البته نرم افزار بسيار خوب تايزن هيچ لگ و كندي‌اي در اين محصول نمي‌بينيم. در مدتي كه ما از گلكسي واچ اكتيو 2 استفاده كرديم كوچكترين مشكلي از نظر هنگ كردن يا كندي مشاهده نكرديم.

ويژگي‌هاي سلامتي

ويژگي‌هاي سلامتي در اين ساعت نسبت به نسل قبل تغييرات چشم گيري ندارد. 39 حالت دنبال كردن فعاليت برايش در نظر گرفته شده. تمامي اين حالت‌ها به خوبي كار مي‌كنند و قابليت تشخيص حركت درست كاربر را هم دارند. به طور مثال اگر در حال انجام حركت دراز و نشست هستيد ساعت نوع درست حركت را تشخيص مي‌دهد و تا زماني كه حركت درست را انجام نداده باشيد يك حركت را حساب نمي‌كند؛ اگر حركت درست را انجام دهيد واچ اكتيو 2 با يك صداي كوچك به شما اعلام مي‌كند كه حركت درست است.

قابليت الكتروكارديوگرام هم براي اين ساعت در نظر گرفته شده كه به وسيله آن امكان تهيه نوار قلب وجود دارد. سخت‌افزار اين قابليت در واچ اكتيو ۲ تعبيه شده اما هنوز سامسونگ آن را فعال نكرده است.

باتري

همان‌طور كه اشاره كرديم اين ساعت در دو نسخه عرضه مي‌شود كه اندازه صفحه نمايش و بالطبع اندازه بدنه متفاوتي هم دارند. نسخه 40 ميلي‌متري باتري‌اي با ظرفيت 247 ميلي‌آمپر و نسخه 44 ميلي‌متري باتري‌اي 340 ميلي‌آمپري دارد. ما نسخه 44 ميلي‌متري را در اختيار داريم كه باتري آن به راحتي و با استفاده‌اي تقريبا سنگين مي‌توانيد 3 روز را دوام بياورد.

براي شارژ واچ اكتيو 2 نياز به شارژري القاي داريد كه داخل جعبه دستگاه قرار گرفته است. اين شارژر با كمك حالت آهنربايي به قاب پشتي ساعت مي‌چسبد و شروع به شارژ كردنش مي‌كند. نكته‌اي بسيار مفيد در مورد گلكسي واچ اكتيو 2 وجود دارد و آن اين است كه اگر گوشي هوشمندي مانند گلكسي نوت 10 يا گلكسي اس 10 داشته باشيد به كمك شارژ معكوس و بدون نياز به شارژر مي‌توانيد با قرار دادن ساعت روي قاب پشتي گوشي ساعت را شارژ كنيد؛ به علاوه سامسونگ پاوربانك‌هايي دارد كه از شارژ بي سيم پشتيباني مي‌كنند. روي اين پاوربانك‌ها دايره‌اي قرار گرفته كه محل قرارگيري ساعت هوشمند را نشان مي‌دهد و مي‌توانيد به كمك اين پاوربانك هم ساعت خودتان را شارژ كنيد.

بخريم؟

اگر كاربر گوشي‌هاي اندرويد هستيد بدون شك اين ساعت هوشمند در حال حاضر بهترين انتخاب شما ميان ساعت‌هاي هوشمند بازار است. طراحي زيبا، جنس بدنه و بندهاي بسيار خوب، قابليت‌هاي فراوان ورزشي و توانايي بالا در دنبال كردن وضعيت سلامتي در كنار تنوع بسيار بالاي واچ فيس و حضور پر رنگ گلكسي استور در اين ساعت هوشمند سبب شده‌اند گلكسي واچ اكتيو 2 براي كاربران اندرويدي انتخابي بسيار هوشمندانه به حساب بيايد.

چه كساني نبايد اين ساعت را بخرند؟

اگرچه كاربران آيفون هم مي‌توانند از اين ساعت هوشمند استفاده كنند اما اپل واچ انتخابي مناسب‌تر براي اين دسته كاربران به شمار مي‌رود و مي‌توان گفت كه گلكسي واچ اكتيو 2 با اكوسيستم گلكسي‌هاي سامسونگ همخواني و جذابيت بيشتري پيدا مي‌كند.

مرجع : جي اس ام

بررسي تخصصي Galaxy Watch Active 2


سامسونگ با معرفي نسخه جديد از ساعت‌ مچي هاي هوشمند خودش نشان داد كه براي حضور در اين بخش از محصولات پوشيدني برنامه‌ريزي‌هاي بلند مدتي انجام داده و قصد دارد به مهم‌ترين بازيگر اين عرصه تبديل شود. گلكسي واچ اكتيو 2 ويژگي‌هاي جذابي در خودش دارد كه مي‌توانيم به راحتي آن را جزو ساعت‌هاي هوشمند جذاب بازار بدانيم.

دنياي گجت هاي پوشيدني هر روز پيشرفت بيشتري مي‌كند اما ساعت‌هاي هوشمند چندان نتوانسته‌اند جايگاه مناسبي ميان كاربران پيدا كنند البته به جز اپل واچ كه كاربران آيفون هيچ راهي به جز آن براي استفاده از يك ساعت هوشمند ندارند. اندرويدي ها با فروغ زيادي مواجه نشدند اما برندي مانند سامسونگ دست از تلاش براي بهبود عملكرد ساعت‌هاي هوشمند خودش برنداشت تا اينكه امروز شاهد اين هستيم كه گلكسي واچ اكتيو 2 معرفي و عرضه شده كه پتانسيل اين را دارد تا بتواند لقب بهترين ساعت هوشمند اندرويدي را از آن خودش كند.

طراحي

همانند بيشتر ساعت‌هاي هوشمند طراحي اين ساعت دايره‌اي در نظر گرفته شده كه ظاهري شبيه به ساعت‌هاي كلاسيك را برايش به همراه آورده است. اين ساعت از دو بخش تشكيل شده يكي هسته اصلي كه در حقيقت مغز دستگاه است و ديگري دو بند كه با كمك پين به اين هسته اصلي متصل شده‌اند.

جدا كردن بندها اصلا كار سختي نيست و با كشيدن پين‌ها به يك سمت به راحتي مي‌توانيد آن‌ها را جدا كنيد و از بندهاي متنوعي كه برايش در نظر گرفته شده استفاده كنيد تا اين ساعت را با استايل خودتان ست كنيد.

اين ساعت هوشمند از نظر اندازه در دو نسخه عرضه مي‌شود يكي نسخه 40 ميلي‌متري و ديگري نسخه 44 ميلي‌متري. نسخه‌اي كه در اختيار ما قرار دارد 44 ميلي‌متري است كه بندي نرم و نارنجي رنگ همراهش است. بدنه دستگاه از آلومينيوم ساخته شده كه جنسي بسيار خوب و در خور توجه دارد. در لبه سمت راست ساعت دو كليد ديده مي‌شوند كه كليد بالايي براي بازگشت به عقب است و كليد پاييني براي رفتن به صفحه اصلي و به علاوه مي‌توان از آن براي باز كردن ليست برنامه‌ها هم استفاده كرد. در قاب پشتي هم كه بخشي از آن از شيشه ساخته شده سنسورهاي ضربان قلب قرار گرفته‌اند.

بين دو كليد فيزيكي روي بدنه دستگاه سوراخي را مي‌بينيم كه در اصل ميكروفون دستگاه است و در سمت چپ هم سوراخي ديگر ديده مي‌شود كه اسپيكر است. حضور اين اسپيكر و ميكروفون نشان مي‌دهد مي‌توانيد بدون اينكه بخواهيد از گوشي هوشمند خودتان استفاده كنيد با كمك اين ساعت با كسي كه با شما تماس مي‌گيرد از طريق ساعت صحبت كنيد.

وزني زيادي براي اين ساعت هوشمند در نظر گرفته نشده و خيلي راحت روي دست قرار مي‌گيرد و به هيچ عنوان حس بدي به آن پيدا نمي‌كنيد. در كنار اين‌ها، ساعت اندازه مطلوبي هم دارد و از نسل‌هاي قبلي بسيار بهتر و خوش ساخت تر است.

Galaxy Watch active 2 به IP68 مجهز است كه نشان مي‌دهد در برابر آب كاملا مقاوم است و مي‌توانيد به راحتي در محيط‌هايي مانند استخر از آن استفاده كنيد.

خبري از بزل فيزيكي چرخشي براي اين ساعت هوشمند نيست اما سامسونگ فكر ديگري كرده تا اين مفهوم كاربردي از ساعت‌هايش حذف نشود. در عوض بزل چرخشي فيزيكي از بزل لمسي استفاده شده كه به همان خوبي كار مي‌كند در عين حال كه ظاهري نامناسب را براي ساعت به وجود نياورده است.

صفحه نمايش

همان‌طور كه گفتيم گلكسي واچ اكتيو 2 در دو نسخه عرضه مي‌شود كه از نظر اندازه با هم فرق دارند. همين امر سبب شده تا اندازه صفحه نمايش هم در دو نسخه با هم تفاوت داشته باشد. در نسخه 40 ميلي‌متري صفحه‌نمايشي با اندازه 1.2 اينچ در قاب جلو قرار گرفته و در نسخه 44 ميلي‌متري اندازه صفحه نمايش برابر 1.4 اينچ است.

در هر دو نسخه جنسي كه براي صفحه نمايش در نظر گرفته شده سوپر امولد است و رزولوشني برابر 360 در 360 پيكسل دارند. روشنايي صفحه نمايش بسيار خوب است و امكان اين را داريد كه به صورت دستي ميزان روشنايي را تغيير دهيد. علاوه بر نور خوب كيفيت قابل قبولي هم براي اين صفحه در نظر گرفته شده و مي‌توانيد در محيط‌هايي كه نور زياد است مانند محيط بيرون در هنگام ورزش كردن به راحتي تمامي محتواهايي كه روي صفحه در حال پخش هستند را ببينيد و بخوانيد.

سرعت پاسخگويي به لمس نيز در اين گوشي بسيار زياد است و مي‌تواند در كمترين زمان ممكن به فرمان شما پاسخ دهد كه اغلب اين مشكلي بزرگ براي صفحه نمايش‌هاي كوچك است اما در اين ساعت هوشمند كوچك‌ترين جزئيات هم روي صفحه به راحتي لمس مي‌شوند.

نرم افزار

نرم افزار اين ساعت هوشمند اندرويد نيست و سامسونگ از نرم افزار اختصاصي خودش با نام تايزن براي آن بهره برده. ظاهر نرم‌افزاري دستگاه از 4 بخش تشكيل شده.

بخش اول همان صفحه اصلي است كه ساعت را نشان مي‌دهد كه مي‌توانيد از تعداد بي‌شماري واچ فيس كه در بازار گلكسي استور قرار دارد براي تزئين اين بخش استفاده كنيد.

بخش دوم نوتيفيكيشن ها را به شما نشان مي‌دهد كه با كشيدن انگشت به سمت راست روي صفحه اصلي نمايان مي‌شوند و تمام نوتيفيكيشن‌هاي خودتان را اينجا مشاهده مي‌كنيد و مي‌توانيد هر كدام را كه خواستيد پاك كنيد.

بخش سوم با كشيدن انگشت به سمت چپ روي صفحه نمايش ظاهر مي‌شود و در حقيقت ويجت ها هستند. در اين بخش مي‌توانيد دسترسي سريع به برنامه‌هاي نصب شده روي ساعت داشته باشيد كه ويجت مخصوص آن را در اينجا قرار داده‌ايد. امكان اضافه و حذف يك ويجت خاص هم وجود دارد.

در نهايت بخش چهارم تنظيمات سريع است كه با كشيدن انگشت به سمت پايين روي صفحه نمايش در صفحه اصلي نمايان مي‌شود. در اين بخش كه خودش از چند صفحه تشكيل شده مي‌توانيد دسترسي سريعي به تنظيمات مهم داشته باشيد و بدون اينكه به تنظيمات مراجعه كنيد آن تنظيم خاص را اعمال كنيد.

روي نرم افزار اين ساعت هوشمند تكيه زيادي به طراحي گرد ساعت شده است و همه چيز بر اين اساس طراحي شده. برنامه‌هاي نصب شده روي ساعت روي يك دايره به نمايش گذاشته مي‌شوند كه با كشيدن انگشت روي لبه صفحه نمايش مي‌توانيد اسكرول انجام دهيد.

هيچ مشكلي با نوتيفيكيشن ها فارسي روي گلكسي واچ اكتيو 2 نداريد. امكان پاسخگويي به صورت متن آماده و يا شكلك از طريق ساعت در اين بخش وجود دارد و البته مي‌توانيد پيامي را با كشيدن حروف روي صفحه تايپ كنيد اما تنها پشتيباني از زبان انگليسي وجود دارد.

چند حالت براي دريافت نوتيفيكيشن روي اين ساعت وجود دارد. حالت ويبره، حالت صدا و ادغام اين دو حالت. قابليت‌هاي متنوع و كاربردي‌اي هم در اين محصول هوشمند ديده مي‌شود. يكي از اين قابليت‌ها كنترل دوربين گوشي از طريق صفحه نمايش ساعت است كه به شما امكان مي‌دهد اگر از راه دور مي‌خواهيد با گوشي عكس بگيريد بتوانيد كنترلي آسان توسط ساعت روي منوي دوربين و عكس انداختن داشته باشيد.

براي كليد Home قابليت تعريف وظيفه‌اي متفاوت با دو بار فشار دادنش را داريد كه مي‌توانيد اين وظيفه را در بخش تنظيمات مشخص كنيد.

حالت نايت مود به شما امكان مي‌دهد زماني كه قصد خوابيدن داريد تمام اعلان‌ها قطع شوند و ساعت در حالت خواب قرار بگيرد. در اين حالت روي صفحه مشكي با فونتي بزرگ زمان به شما نشان داده مي‌شود تا اگر در تاريكي خواستيد زمان را بدانيد مشكلي براي مشاهده نداشته باشيد؛ به علاوه با فعال شدن اين حالت ساعت شروع به بررسي وضعيت خواب شما مي‌كند.

سخت‌افزار

براي اين ساعت چيپست ساخت سامسونگ با نام اگزينوس 9110 به كار گرفته شده. اين چيپست پردازنده‌اي دو هسته‌اي داخل خودش دارد كه هسته‌هاي آن فركانسي برابر 1.15 گيگاهرتز دارند. حافظه رمي كه روي اين چيپ قرار گرفته 768 مگابايتي است كه البته در نسخه LTE اين حافظه رم برابر 1.5 گيگابايت در نظر گرفته شده. حافظه داخلي هم برابر 4 گيگابايت است كه مي‌توانيد از آن براي ذخيره سازي موزيك و تصاوير استفاده كنيد. با كمك اين سخت افزار مناسب و البته نرم افزار بسيار خوب تايزن هيچ لگ و كندي‌اي در اين محصول نمي‌بينيم. در مدتي كه ما از گلكسي واچ اكتيو 2 استفاده كرديم كوچكترين مشكلي از نظر هنگ كردن يا كندي مشاهده نكرديم.

ويژگي‌هاي سلامتي

ويژگي‌هاي سلامتي در اين ساعت نسبت به نسل قبل تغييرات چشم گيري ندارد. 39 حالت دنبال كردن فعاليت برايش در نظر گرفته شده. تمامي اين حالت‌ها به خوبي كار مي‌كنند و قابليت تشخيص حركت درست كاربر را هم دارند. به طور مثال اگر در حال انجام حركت دراز و نشست هستيد ساعت نوع درست حركت را تشخيص مي‌دهد و تا زماني كه حركت درست را انجام نداده باشيد يك حركت را حساب نمي‌كند؛ اگر حركت درست را انجام دهيد واچ اكتيو 2 با يك صداي كوچك به شما اعلام مي‌كند كه حركت درست است.

قابليت الكتروكارديوگرام هم براي اين ساعت در نظر گرفته شده كه به وسيله آن امكان تهيه نوار قلب وجود دارد. سخت‌افزار اين قابليت در واچ اكتيو ۲ تعبيه شده اما هنوز سامسونگ آن را فعال نكرده است.

باتري

همان‌طور كه اشاره كرديم اين ساعت در دو نسخه عرضه مي‌شود كه اندازه صفحه نمايش و بالطبع اندازه بدنه متفاوتي هم دارند. نسخه 40 ميلي‌متري باتري‌اي با ظرفيت 247 ميلي‌آمپر و نسخه 44 ميلي‌متري باتري‌اي 340 ميلي‌آمپري دارد. ما نسخه 44 ميلي‌متري را در اختيار داريم كه باتري آن به راحتي و با استفاده‌اي تقريبا سنگين مي‌توانيد 3 روز را دوام بياورد.

براي شارژ واچ اكتيو 2 نياز به شارژري القاي داريد كه داخل جعبه دستگاه قرار گرفته است. اين شارژر با كمك حالت آهنربايي به قاب پشتي ساعت مي‌چسبد و شروع به شارژ كردنش مي‌كند. نكته‌اي بسيار مفيد در مورد گلكسي واچ اكتيو 2 وجود دارد و آن اين است كه اگر گوشي هوشمندي مانند گلكسي نوت 10 يا گلكسي اس 10 داشته باشيد به كمك شارژ معكوس و بدون نياز به شارژر مي‌توانيد با قرار دادن ساعت روي قاب پشتي گوشي ساعت را شارژ كنيد؛ به علاوه سامسونگ پاوربانك‌هايي دارد كه از شارژ بي سيم پشتيباني مي‌كنند. روي اين پاوربانك‌ها دايره‌اي قرار گرفته كه محل قرارگيري ساعت هوشمند را نشان مي‌دهد و مي‌توانيد به كمك اين پاوربانك هم ساعت خودتان را شارژ كنيد.

بخريم؟

اگر كاربر گوشي‌هاي اندرويد هستيد بدون شك اين ساعت هوشمند در حال حاضر بهترين انتخاب شما ميان ساعت‌هاي هوشمند بازار است. طراحي زيبا، جنس بدنه و بندهاي بسيار خوب، قابليت‌هاي فراوان ورزشي و توانايي بالا در دنبال كردن وضعيت سلامتي در كنار تنوع بسيار بالاي واچ فيس و حضور پر رنگ گلكسي استور در اين ساعت هوشمند سبب شده‌اند گلكسي واچ اكتيو 2 براي كاربران اندرويدي انتخابي بسيار هوشمندانه به حساب بيايد.

چه كساني نبايد اين ساعت را بخرند؟

اگرچه كاربران آيفون هم مي‌توانند از اين ساعت هوشمند استفاده كنند اما اپل واچ انتخابي مناسب‌تر براي اين دسته كاربران به شمار مي‌رود و مي‌توان گفت كه گلكسي واچ اكتيو 2 با اكوسيستم گلكسي‌هاي سامسونگ همخواني و جذابيت بيشتري پيدا مي‌كند.

مرجع : جي اس ام

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 155

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 1554
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 36
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 52
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 3
  • بازدید هفته : 195
  • بازدید ماه : 956
  • بازدید سال : 3281
  • بازدید کلی : 601610
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی